måndag 3 februari 2014

January Beauty Favorites 2014

Hello ladies!

Jag tänkte försöka lägga upp ett inlägg i slutet av varje månad/början av ny, där jag nämner de produkter som varit mina absoluta favoriter de senaste veckorna. Det mesta kommer vara skönhetsprodukter men kan säkert dyka upp något random emellanåt. 

Så här kommer min allra första lista på de produkter som jag använt lite mer än andra och som är mina favoriter för tillfället.


EMBRYOLISSE LAIT-CRÉME CONCENTRÉ 
Dagkräm som massar alla hudtyper. Min hudtyp är torr, och nu så här på vintern blir den extra torr och jag behöver mycket fukt. Denna krämen är riktigt krämig och härlig utan att vara för fet. Love it!

ELISABETH ARDEN EIGHT HOUR CREAM  LIP PROTECTANT 
Underbar läppkräm som funkar fint dessa kalla vinterdagar

CLINIQUE SUPERPRIMER
Skön primer som ger en slät yta, jämnar ut huden samt minskar synligheten av porer. Huden ser ut som att den "lyser från insidan" 

MAX FACTOR CC CORRECTING CREAM 
Jag hade inga förväntningar, eller läst/hört något gällande denna CC Cream utan det var ett rent impulsköp, men det är mer eller mindre den enda krämen jag använt, både dag och kväll, som bas sedan jag köpte den. Känns lätt på huden och ger bra täckning.



URBAN DECAY NAKED 3
Har visserligen bara haft den här paletten halva januari, men har fått mycket användning för den. Funkar perfekt till både vardag och fest! Får hålla tummarna att den dyker upp här i Sverige snart. 

INGLOT 
Freedom System Palett som min syster valde ut till mig. Detta system funkar så att man väljer ut de nyanser man vill ha och så bygger man en palett efter egen smak. Jag hade hört och läst mycket om INGLOT tidigare så jag hade väldigt höga förväntningar, och jag blev inte besviken. 



No 7 NATURAL BLUSH TINT POWDER in SOFT DAMSON
En puderblush som ger ett härligt "vaket" och fräscht resultat. 

MAC EXTRA DIMENSION SKINFINISH in FAIRLY PRECIOUS
Fantastisk guld- & kopparfärgad highlighter. 

L'ORÈAL MISS MANGA MASCARA
Den ger mig den volymen jag önskar få med en vardagsmascara  



LIPSTICK
Milani Sangria & Uptown Mauve samt MAC Private Party
My kind of lipstick! Lite mörkare färger åt det bäriga och lila håller som jag gillar starkt

NAILPOLISH
IsaDora Wonder Nail Moroccan Blue & Chateau Grey
Depend Nr 385
Essie After School Boy Blazer
Dessa lack har gärna fått glänsa på mina naglar den senaste månaden. IsaDoras Moroccan Blue är favoriten av de nämnda. Vid några tillfällen har jag kombinerat de två IsaDora + Depend lacken och det har varit riktigt fint och fick ett par komplimanger när jag hade det =)

Vad har varit dina favoriter på senaste? Har du kanske nån produkt du vill rekommendera? Lämna i så fall jättegärna en kommentar! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar