tisdag 11 februari 2014

LUSH - My first time

Hello dolls

För några veckor sedan gjorde jag mitt allra första köp i en Lush-butik. Har varit inne i Lush-butiker innan, både här hemma och utomlands, det första jag måste säga är att det luktar heaven i butikerna, det räcker med att man går förbi så känner man dessa underbara dofter, men har aldrig fått med mig något hem.

Jag har hört och läst en hel del om en ansiktsmask/rengöring-produkt som de har på senaste och var väldigt nyfiken på att testa. Vi har ingen Lush-butik här i stan utan tänkte att det får bli på nästa resa till huvudstaden. 
Men så för ett tag sen fick jag och min kusin för oss att åka till Göteborg för lite miljöombyte. Tur som jag hade fanns det även en Lush-butik där (Lush Kungstorget)! 
     Så vi gick in och det första jag gjorde va att letade upp ansiktsmasken och till min stora glädje hittade den! 
Som med all annan kosmetiksortiment så skiljer det sig väldigt mycket mellan den svenska och amerikanska marknaden, jag var inte helt säker på att den skulle finnas här men det gjorde den! Namnet på denna fantastiska produkt är Mask of Magnaminty. Så fort jag kom hem den kvällen testade jag den, har använt den ett par gånger därefter. Många lermasker kan lukta lite konstigt men denna har en härlig doft av mint vilket är ett stort plus. För mig, så känns ansiktet superlent och fräsch efter varje användning. 

Jag köpte även med mig en liten duschgelé - Snow Fairy (limited edition)som luktar himla gott, de beskriver doften -"En nostalgisk doft av sockervadd & karameller" - kan det bli bättre?! Fick även två sampleburkar på en annan ansiktsmask som heter BB Seaweed. Har bara använt denna en gång så känner inte att jag kan säga så mycket, den hade den där lite mer konstiga lukten men precis som Mask of Magnaminty så lämnade den mitt ansikte lent och fräsch. Den innehåller bland annat Aloe Vera så den kändes svalkande och lugnande på hyn. 


Innan jag satte mig och skrev detta inlägg, läste jag lite recensioner om Mask of Magnaminty. Bara för att en produkt funkar/inte funkar på mig betyder inte det att detsamma gäller för alla tyvärr. Så verkade vara fallet när jag läste också. 
Många, precis som jag gillade produkten starkt, medan ett par inte alls gillade den för att den hade reagerat annorlunda på deras hy. Det var någonting jag ville ha med i detta inlägg, men det gäller som sagt inte bara denna produkten utan egentligen allt möjligt.
Är du osäker på om en produkt ska funka på just din hy kan du alltid fråga personalen om du kan få med dig ett prov hem så du kan testa och se om den funkar för just dig, detta är de flesta butikerna väldigt hjälpsamma med. 

Sist men inte minst - vilken underbar personal som jobbade den kvällen! Det stod två helt underbara tjejer där Zelda & Anja, en amerikanska och en svenska om jag inte missminner mig. Inte nog med att de var hjälpsamma och kunde sitt, men de va hur härliga som helst! En riktigt varm och härlig atmosfär en kall och mörk januari-dag! 
Är du i närheten tycker jag definitivt att du ska ta en en sväng in där! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar